چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
۰۳:۱۴:۵۷
فرمانداری شهرستان چادگان

سوالات متداول

سوالات متداول امور یارانه

یارانه خانوار ما قطع شده؛ چگونه پیگیری کنیم؟

متقاضیان بازبینی دهک‌بندی اعلام شده و افرادی که یارانه آنان از اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ قطع شده است، می‌توانند جهت ثبت یا پیگیری درخواست خود به سامانه https://hemayat.mcls.gov.ir  یا تارنمای پنجره ملی خدمات هوشمند به آدرس https://my.gov.ir مراجعه نموده و اعتراض خود را ثبت کنند یا با تلفن گویای ۰۲۱۶۳۶۹ تماس حاصل نمایند.

چگونه متوجه شویم که یارانه واریزی به ازای چند نفر و چه مبلغی است؟

برای مشاهده و بررسی وضعیت فعلی یارانه نقدی، هر فرد می تواند به سایت رفاهی به نشانی www.refahi.ir   مراجعه و با وارد کردن کدملی و تاریخ تولد سرپرست خانوار، اطلاعات مربوط به واریز یارانه را مشاهده نماید.

مدارک لازم برای تفکیک یارانه یا تغییر سرپرست چیست؟

برای تفکیک یارانه یا تغییر سرپرست، علاوه بر کپی کارت ملی و کپی شناسنامه سرپرست و فرد متقاضی و افراد تحت تکفل، یکی از مدارک و مستندات “دادنامه، دستور مقام محترم قضائی یا سند طلاق” مورد نیاز می باشد.

برای اضافه شدن یارانه نوزاد تازه متولد شده به کجا مراجعه کنیم؟

یارانه نوزاد متولد شده در صورت واریز یارانه سرپرست ( پدر نوزاد ) بعد از اخذ شناسنامه فرزند بصورت اتوماتیک به حساب سرپرست واریز خواهد شد.

تازه ازدواج کرده ام برای جداسازی یارانه به کجا مراجعه کنیم ؟

 برای جدا سازی یارانه در صورت داشتن عقد نامه زوجین می توانند به مراکز پلیس + ۱۰ مراجعه نمایند.

برای فردی که طلاق گرفته و نیاز به جداسازی یارانه دارد به کجا مراجعه کند؟

 برای جدا سازی یارانه افراد مطلقه با داشتن طلاق نامه و مدارک شناسایی می توانند به واحد امور یارانه فرمانداری چادگان و سپس مراکز پلیس + ۱۰ مراجعه نمایند.

همسرم در زندان است برای تغییر سرپرستی چه اقدامی انجام دهیم؟

جدا سازی یارانه و تغییر سرپرستی افرادی که سرپرست آنها در زندان به سر می برد با نامه زندان در واحد امور یارانه فرمانداری چادگان انجام می شود.

حساب یارانه سرپرست خانوار مسدوده شده چگونه می توانیم پیگیری کنیم؟

 جدا سازی و تغییر سرپرستی یارانه افرادی که حساب بانکی آنها به دلایل قضایی مسدود می باشد به هیچ عنوان امکانپذیر نیست.

سرپرست خانوار فوت شده است برای تغییر سرپرست و دریافت یارانه به کجا مراجعه کنیم؟

 برای جدا سازی یارانه افراد زیرمجموعه سرپرست خانواری که فوت  شده اند با داشتن مدارک شناسایی فرد متوفی (شناسنامه و کارت ملی) و فوت نامه و مدارک شناسایی سایر اعضاء خانوار به دفاتر پلیس + ۱۰ مراجعه نمایند. فرد بزرگتر در مجموعه سرپرست محسوب می گردد و افراد کوچکتر ( از لحاظ سن ) زیر مجموعه به حساب می آیند.

سوالات متداول حوزه سرمایه گذاری و اشتغال

منظور از کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید چیست؟

به منظور بررسی و اتخاذ تصمیم در خصوص حل و فصل مشکلات واحدهای تولیدی در زمینه های تسهیل امور سرمایه گذاری ، امور گمرکی، بانکی، مالیاتی، بیمه ای، محیط زیستی، منابع طبیعی و سایر امور مرتبط با بخش تولید به سایتtashil.stsm.ir  مراجعه و ثبت درخواست نمایند.

تسهیلات طرح رونق تولید چیست و در چه سامانه ای ثبت می شود؟

به منظور تامین تسهیلات لازم برای نگهداشت ، افزایش تولید و اشتغال بنگاههای اقتصادی دارای مجوز از صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، صنوف تولیدی دارای مجوز و تکمیل طرح های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد به سایت behinyab.ir  مراجعه  و ثبت درخواست نمایند .

برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی به کجا مراجعه کنیم؟

علاقمندان به فعالیت در مشاغل خانگی می توانند به سایتmashaghelekhanegi.mcls.ir  مراجعه و ثبت نام نمایند. برای ثبت نام در سامانه داشتن گواهی مهارت در رشته مورد نظر الزامی است. ضمناً رسته های مورد نظر در سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موجود است.

برای درخواست تسهیلات در حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی از کدام سامانه اقدام کنیم؟

برای تسهیلات در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بخش گردشگری و صنایع دستی به سایت my.mcth.ir  مراجعه نمایند.

سامانه بهین یاب برای کدام نوع تسهیلات است؟

برای تسهیلات در حوزه صنعت، معدن و تجارت به سایت  www.behinyab.ir  مراجعه نمایند.

برای دریافت تسهیلات در حوزه جهاد کشاورزی به کدام سامانه مراجعه کنیم؟

برای تسهیلات در حوزه جهاد کشاورزی به سایت  cita.maj.ir مراجعه نمایند.

سوالات متداول حوزه اقتصادی

برای رفع موانع و مشکلات واحدهای تولیدی مرتبط با دستگاه های دولتی چه مراحلی باید انجام شود؟

    • ثبت نام در سامانه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به آدرس : https://tashil.stsm.ir و اخذ کد پیگیری
    • مراجعه به دبیرخانه کارگروه (اداره کل صنعت ، معدن و تجارت استان) واقع در خیابان ۲۲ بهمن ( مجموعه اداری غدیر) جهت ارائه کد پیگیری و تکمیل مدارک
    • شرکت در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان (پس از اعلام زمان توسط دبیرخانه) و طرح موضوع به صورت مختصر و مستند
    • اقدام جهت اجرای مفاد مصوبه توسط متقاضی و سایر پیگیری های مورد نیاز از طریق دبیرخانه کارگروه ( اداره کل صمت)

در حوزه امور صنفی و اتحادیه ها چه نوع خدمات غیرحضوری انجام می شود؟

با ورود به سامانه اصناف ایرانیان به آدرس : iranianasnaf.ir خدماتی از قبیل موارد ذیل ارائه می گردد :

۲-۱- صدور و تمدید پروانه کسب

۲-۲- امور مربوط به اتحادیه ها شامل پرداخت حق عضویت سالانه و . . .

۲-۳- اطلاعات واحدهای صنفی

۲-۴- ثبت و پیگیری شکایات از واحدهای صنفی

شکایات به نحوه عملکرد صنوف چگونه قابل انجام است؟

جهت ثبت هرگونه درخواست و یا شکایت در حوزه های کم فروشی، گران فروشی، ساعات کار و … ضمن تماس با سامانه تفلنی ۱۲۴ و یا مراجعه به درگاه اینترنتی ۱۲۴٫ir ، از خدمات مختلف این بخش شامل:

۳-۱- مرجع قیمت محصولات

۳-۲- ثبت و پیگیری شکایات

۳-۳- استعلام گارانتی

و …. بهره برداری نمود .

ارائه شکایت به نحوه توزیع اقلام و کالاهای تنظیم بازار ( مرغ ، تخم مرغ ، گوشت قرمز ، شکر و . . . ) چگونه انجام می شود؟

با مراجعه به سامانه رهتاب ( راهکار هوشمندانه تنظیم الکترونیکی بازار ) به آدرس : rahtab.net  ، امکان ثبت نام، خرید در سامانه، آگاهی از اطلاعات فروشگاهها و … می توان استفاده نمود.

سوالات متداول حوزه بانوان

ثبت زنان کارآفرین در حوزه زنان و خانواده در کدام سامانه انجام می شود؟

فرم ثبت زنان کارآفرین     https://women.gov.ir/wokarafarin

ثبت زنان فرهیخته در حوزه زنان و خانواده در کدام سامانه انجام می شود؟

سامانه زنان فرهیخته: https://women.gov.ir/wofahikhte

ثبت سازمانهای مردم نهاد در حوزه زنان و خانواده در کدام سامانه انجام می شود؟

فرم ثبت سازمانهای مردم نهاد https://women.gov.ir/ngo/register