جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
۰۸:۲۳:۰۶
فرمانداری شهرستان چادگان

شورای اداری شهرستان چادگان در محل فرمانداری⁩

فرماندار چادگان گفت: شهرستان چادگان در سند توسعه چشم‌انداز آمایش سرزمین در دو مقوله کشاورزی و گردشگری دیده شده است؛ بنابراین دولت باید با ارائه تسهیلات به توسعه بخش کشاورزی کمک کند. به گزارش خبرنگار ایمنا،جواد شمسی‌پور امروز پنجشنبه، بیست‌وششم خردادماه در شورای اداری شهرستان چادگان که با حضور وزیر نیرو برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان […]

فرماندار چادگان گفت: شهرستان چادگان در سند توسعه چشم‌انداز آمایش سرزمین در دو مقوله کشاورزی و گردشگری دیده شده است؛ بنابراین دولت باید با ارائه تسهیلات به توسعه بخش کشاورزی کمک کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا،جواد شمسی‌پور امروز پنجشنبه، بیست‌وششم خردادماه در شورای اداری شهرستان چادگان که با حضور وزیر نیرو برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان چادگان میزبان هفت هزار نفر از عشایر است. مردم شهرستان چادگان در انتخابات گذشته مشارکت بیش از ۹۲ درصدی داشتند که نشان از بینش سیاسی آنها دارد.
وی با بیان اینکه سه دهستان این شهرستان منطقه محروم است، افزود: شهرستان چادگان در سند توسعه چشم‌انداز آمایش سرزمین در دو مقوله کشاورزی و گردشگری دیده شده است؛ بنابراین دولت باید با ارائه تسهیلات به توسعه بخش کشاورزی کمک کند.
فرماندار چادگان خاطرنشان کرد: در حوزه گردشگری نیز با رعایت استانداردهای لازم می‌توان از ظرفیت سد زاینده‌رود استفاده کرد. مردم شهرستان مشکلاتی با منابع طبیعی داشته و زمین‌های مشترکی دارند که لازم است برای رفع آن اقدامات لازم انجام شود.

آبرسانی؛ مشکل مهم شهرستان چادگان و حومه

سیدسجاد رضایی، امام جمعه شهر زیارتی رزوه نیز در این جلسه تصریح کرد: موضوع آب شهرستان چادگان و حومه یکی از مشکلات این شهرستان است. برخی از روستاهای این شهرستان هنوز با تانکر آبرسانی می‌شود و مردم توقع دارند مشکل آب شربشان رفع شود.
وی با بیان اینکه مردم این شهرستان غالباً کشاورز یا دامدار هستند، ادامه داد: موضوع قطع برق این شهرستان باید مورد بازبینی قرار بگیرد تا بیش از این به مردم آسیب وارد نشود.
امام جمعه شهر زیارتی رزوه تاکید کرد: مطالبات مردم در دولت مردمی باید محقق شود؛ دولت می‌تواند از برق بخش صنعت بکاهد و برق مورد نیاز کشاورزان در زمان‌های اصلی کشت را تأمین کند.
رضایی تصریح کرد: موضوع فاضلاب شهر زیارتی رزوه باید پیگیری شود، مطالعات این طرح انجام شده و تنها نیازمند بودجه است.
محمدحسین محمدصالحی، نماینده مردم فریدن در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: منطقه فریدن بزرگ منطقه محرومی است و روستاهای بخش چنارود تنها حداقل‌های زندگی را در اختیار دارد. امکانات اولیه از جمله جاده و آب شرب در اختیار مردم نیست.
وی اضافه کرد: پروژه پمپاژه آب چادگان، رزوه و روستاهای سینه کوه سال‌ها است به نتیجه نرسیده و پروژه پمپاژ آب دوت‌آباد نیز هنوز راه‌اندازی نشده است که برای تأمین آب چنارود می‌توان از آن بهره برد.
نماینده مردم فریدن در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: فاضلاب چادگان و رزوه باید راه‌اندازی شود، چراکه ورود این فاضلاب به رودخانه بسیار خطرناک است.
محمدصالحی با بیان اینکه معابر روستایی آسفالت نشده و دهیاری‌ها توان انجام این کار را ندارند، اضافه کرد: استقرار ادارات دولتی در بخش چنارود هنوز انجام نشده و اداره ثبت اسناد در شهرستان چادگان راه‌اندازی نشده است.
وی با بیان اینکه انتظار داریم این اداره سریعاً در چادگان راه‌اندازی شود، گفت: در حوزه میراث فرهنگی هیچ اقدامی در این شهرستان انجام نشده است، زیرا اعتباری در اختیار نداریم. گلزارهای شهدا به بازسازی نیاز دارد و ساختمان کتابخانه مرکزی و اداره ارشاد باید تکمیل شود.

چادگان پتانسیل‌های زیادی در بخش‌های مختلف دارد

جلال عباسی، فعال فرهنگی نیز در این نشست، اظهار کرد: شهرستان چادگان شهری توریستی و گردشگری است، مسافرانی که وارد شهر می‌شوند فرهنگ مردم شهرستان را تغییر مواجه می‌دهند.
وی اضافه کرد: فرهنگسرا، کتابخانه و سینمای شهرستان سال‌ها است تکمیل نشده، زیرا بودجه‌ای برای آن در نظر گرفته نشده است در حالی که با بهره‌برداری از فرهنگسرا می‌توان در این منطقه فرهنگ‌سازی کرد.
این فعال فرهنگی خاطرنشان کرد: این شهرستان ظرفیت‌های ورزشی بسیاری دارد، اما به زیرساخت‌های ورزشی در آن توجهی نشده است و تیم‌های ورزشی اسپانسر ندارند.
عباسی اضافه کرد: موضوع اشتغال جوانان در این منطقه باید مورد توجه قرار بگیرد. شغل بیشتر مردم در این منطقه کشاورزی و دامداری است و بسیاری از تحصیل کرده‌ها در این منطقه شغلی ندارند و به شهر اصفهان مهاجرت می‌کنند.
وی اظهار کرد: دانشگاه پیام نور شهرستان می‌تواند نماینده پارک‌های علم و فناوری بوده و میزبان همایش‌های ملی و استانی باشد؛ بنابراین باید از ظرفیت آن استفاده شود.

بیکاری گریبان ۳۵۰ خانوار عشایری چادگان را گرفته است

در ادامه این جلسه صفی‌الله آر پناهی، نماینده عشایر شهرستان چادگان نیز گفت: عشایر بیش از ۴۸۰۰ رأس دام خود را به فروش رسانده و منابع درآمد آن‌ها به صفر رسیده است.
وی با بیان اینکه بیکاری گریبان‌گیر ۳۵۰ خانوار از عشایر شده است، ادامه داد: عشایر قشر زحمت‌کش و کم توقع هستند که در دوران ۴۰ سال انقلاب کارنامه درخشانی در زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی، امنیتی و تولیدی از خود برجای گذاشتند.
نماینده عشایر شهرستان چادگان خاطرنشان کرد: عشایر نیازمند آب شرب برای دام، انرژی خورشیدی، وام‌های بلندمدت و کم‌بهره به منظور تأمین: روستایی، بهسازی جاده‌های ارتباطی و رفع نقاط حادثه‌خیز جاده‌ها به دلیل قرار گرفتن این بخش در مسیر راه اصفهان کوهرنگ اهمیت زیادی دارد، از طرفی چهارمحال‌وبختیاری و خوزستان بار ترافیکی زیادی را متحمل می‌شود و در فصل‌های مختلف سال شاهد تصادفات زیاد منجر به فوت و صدمه هستیم.
نماینده بختیاری‌های بخش چنارود اضافه کرد: احداث مراکز تفریحی مسافربری در مسیر جاده چادگان به کوهرنگ و چهارمحال‌وبختیاری به خوزستان، جهت رفاه حال مسافران و گردشگران زیادی که وارد بخش می‌شوند، ضرورت دارد.
برونی با بیان اینکه اصلاح شبکه‌های برق، آب و گاز و تقویت شبکه‌های تلویزیون در روستاهای این بخش اهمیت زیادی دارد، گفت: ظرفیت راه‌اندازی مراکز گردشگری، تفریحی، بوم‌گردی در نقاط مختلف بخش و احداث کارخان‎جات و صنایع تبدیل محصولات کشاورزی و دامداری برای بهبود اقتصاد و معیشت مردم و رفع بیکاری باید انجام شود.

برچسب ها :
مطالب مشابه

️سرپرست فرمانداری چادگان در این جلسه گفت:همانطور که در عرصه مقابله با توزیع موادمخدر سرآمد کشورهای دنیا هستیم باید در عرصه پیشگیری برای ریشه کنی این بلای خانمان سوز درکنار برخوردهای قهری می بایست اقدامات فرهنگی،اجتماعی و … با همکاری ادارات مربوطه خصوصا برای گروه سنی آسیب پذیر انجام پذیرد.️علی درویشی افزود:چه بسا که اعتیاد […]

۱۹ فروردین ۱۴۰۳
۱۹ فروردین ۱۴۰۳

شرکت تعاونی دهیاری های بخش مرکزی چادگان در نظر دارد جمع آوری پسماند روستاها را از طریق برگزاری مناقصه انجام دهد.از علاقمندان دعوت میگردد جهت دریافت و تکمیل مدارک به شرکت تعاونی مراجعه فرمایند.

۱۹ فروردین ۱۴۰۳

فرماندار چادگان: بررسی و رسیدگی به موانع واگذاری زمین به واجدین شرایط مشمول قانون جوانی جمعیت بجد درحال پیگیری میباشد که درآینده ای نزدیک انجام میپذیرد.علی درویشی افزود:با عنایت به تاکیدات مقام معظم رهبری(مدظله العالی)در حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و ضرورت تبلیغ سیاست فررندآوری و آگاه سازی خانواده ها از تک فرزندی که […]

۱۹ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 2 =