شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
۰۸:۲۷:۰۱
فرمانداری شهرستان چادگان

تکریم و معارفه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان

فرماندار چادگان در جلسه تکریم و معارفه مدیر جدید جهاد کشاورزی شهرستان: 🔹مهندس شمسی پور گفت:از نظر قرآن،کشاورزی موجب حفظ جامعه و حکومت می‌شود. کسب درآمد از راه کشاورزی از مبارک ترین و پاک ترین لقمه های حلالی است که انسان می‌تواند برای خود و خانواده اش بدست آورد. 🔹نماینده عالی دولت در شهرستان چادگان […]

فرماندار چادگان در جلسه تکریم و معارفه مدیر جدید جهاد کشاورزی شهرستان:

🔹مهندس شمسی پور گفت:از نظر قرآن،کشاورزی موجب حفظ جامعه و حکومت می‌شود. کسب درآمد از راه کشاورزی از مبارک ترین و پاک ترین لقمه های حلالی است که انسان می‌تواند برای خود و خانواده اش بدست آورد.

🔹نماینده عالی دولت در شهرستان چادگان خاطرنشان کرد:مقام معظم رهبری در طی ۴ دهه گذشته بارها و بارها در صحبت‌ها و بیانات خود به اهمیت این بخش و به‌خصوص خودکفایی در «امنیت غذایی» اشاره کرده‌اند.

🔹وی افزود:رهبر معظم انقلاب به صراحت از اهمیت کشاورزی سخن گفتند و آن را محور توسعه ایران اسلامی دانستند.از دیدگاه ایشان کشاورزی برای کشور ما بسیار مهم است تا آنجا که باید آن را بخشی ویژه و استثنایی دانست؛ زیرا از سویی جمعیت کشور رو به افزایش است و کشوری که دارای دهها میلیون جمعیت است بیش از هر چیز و پیش از هر برنامه‌ای باید به فکر تأمین غذای این جمعیت باشد.

🔹سرپرست فرمانداری چادگان ادامه داد:در سالهای اخیر گامهای نسبتاً مؤثری در مسیر خودکفایی در فرآورده های مهم کشاورزی برداشته شده و پیامدهای مثبت و ارزشمندی داشته است، اما هنوز تا رسیدن به سرمنزل مقصود فاصله بسیار داریم که این فاصله را با همت بلند و عزمی استوار و برنامه ریزی متقن و جامع و فرهنگ جهادی باید پیمود.

🔹 مهندس شمسی پور گفت:با توجه به اهمیت صنعت کشاورزی در امنیت غذایی و سلامتی جامعه رهبر انقلاب اسلامی در سال جدید برای پاسخ به نیازهای کشور، تعداد شرکتهای دانش‌بنیان باید دو برابر شود البته این موجب نشود که عده‌ای، شرکت‌هایی را که واقعاً دانش‌بنیان نیستند، با این عنوان، تأسیس و راه‌اندازی کنند.

🔹 وی افزود:حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به عقب‌تر بودن بعضی از بخش‌های تولید همچون کشاورزی از ویژگی‌های دانش‌بنیان افزودند: مسئله کشاورزی و دامداری بسیار مهم است و کشور باید در محصولات پایه غذایی همچون گندم، جو، ذرّت، خوراک دام و دانه‌های روغنی به امنیت کامل و خودکفایی لازم دست پیدا کند.

🔹این مقام دولتی افزود:ایشان دستیابی به این هدف را با توجه به وسعت سرزمینی و فراوانی دشت‌های حاصلخیز در کشور ممکن دانستند و گفتند: متأسفانه بخش کشاورزی جزء وابسته‌ترین بخش‌های کشور به واردات است که این وضع حتماً باید تعدیل شود و بنابراین افزایش توجه به صنعت کشاورزی باید به یکی از اهداف اصلی هر کشوری برای توسعه اقتصادی و اجتماعی تبدیل شود.

🔰در پایان مهندس شمسی پور از زحمات مهندس بختیار حاجتی به جهت اینکه چند سال متوالی را در جایگاه مدیر جهاد کشاورزی به صورت خالصانه و عالمانه به انجام وظیفه پرثمر و مؤثر پرداخته بود تشکر و برای مهندس حسینعلی محمدی نیز در سمت جدید آرزوی موفقیت نمود.

برچسب ها :
مطالب مشابه

️سرپرست فرمانداری چادگان در این جلسه گفت:همانطور که در عرصه مقابله با توزیع موادمخدر سرآمد کشورهای دنیا هستیم باید در عرصه پیشگیری برای ریشه کنی این بلای خانمان سوز درکنار برخوردهای قهری می بایست اقدامات فرهنگی،اجتماعی و … با همکاری ادارات مربوطه خصوصا برای گروه سنی آسیب پذیر انجام پذیرد.️علی درویشی افزود:چه بسا که اعتیاد […]

۱۹ فروردین ۱۴۰۳
۱۹ فروردین ۱۴۰۳

شرکت تعاونی دهیاری های بخش مرکزی چادگان در نظر دارد جمع آوری پسماند روستاها را از طریق برگزاری مناقصه انجام دهد.از علاقمندان دعوت میگردد جهت دریافت و تکمیل مدارک به شرکت تعاونی مراجعه فرمایند.

۱۹ فروردین ۱۴۰۳

فرماندار چادگان: بررسی و رسیدگی به موانع واگذاری زمین به واجدین شرایط مشمول قانون جوانی جمعیت بجد درحال پیگیری میباشد که درآینده ای نزدیک انجام میپذیرد.علی درویشی افزود:با عنایت به تاکیدات مقام معظم رهبری(مدظله العالی)در حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و ضرورت تبلیغ سیاست فررندآوری و آگاه سازی خانواده ها از تک فرزندی که […]

۱۹ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 5 =