یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
۰۰:۵۹:۴۵
فرمانداری شهرستان چادگان

گزارشی در خصوص طرح نهضت ملی شهرستان چادگان

گزارشی در خصوص طرح نهضت ملی شهرستان چادگان 🔰با توجه به اینکه اداره راه و شهرسازی شهرستان چادگان جهت اجرای طرح نهضت ملی زمین و مسکن در شهر چادگان و رز‌وه تنها زمینی به مساحت ۵/۷ هکتار در شهر چادگان با کاربری مسکونی در اختیار داشت و همچنین با وجود ثبت نام های انجام شده […]

گزارشی در خصوص طرح نهضت ملی شهرستان چادگان

🔰با توجه به اینکه اداره راه و شهرسازی شهرستان چادگان جهت اجرای طرح نهضت ملی زمین و مسکن در شهر چادگان و رز‌وه تنها زمینی به مساحت ۵/۷ هکتار در شهر چادگان با کاربری مسکونی در اختیار داشت و همچنین با وجود ثبت نام های انجام شده در شهر چادگان ۴۳۲ نفر متقاضی و در شهر رزوه ۱۳۱ نفر متقاضی در طرح مذکور تآیید نهایی شده اند و علاوه بر آن قانون ماده ۴ بند ( ح ) تبصره‌ ۱۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که دولت تحویل زمین به آنها را تکلیف نموده است و نیز واگذاری زمین در اجرای تفاهمنامه ها از جمله اقشار ویژه، کمیته امداد، بهزیستی و… مساحت مذکور کفایت نمی کرد.

🔹️ضمن اینکه در جلسه شورای مسکن شهرستان مورخ ۱۴۰۲/۰۲/۱۳ با حضور مدیر کل محترم راه و شهرسازی مصوب گردید زمین به صورت تک پلاکی و تک واحدی به مشمولین طرح در شهرستان چادگان واگذار گردد، لذا به لحاظ رفع کمبود زمین، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان چادگان زمین‌های مستعد را با مشورت فرماندار محترم شهرستان در شهر چادگان ۲۲ هکتار و در شهر رزوه ۱۰ هکتار به منظور الحاق به محدوده، شناسایی و پس از تایید کمیته فنی استان، مورد بررسی کارگروه کمیته کارشناسی اداره کل راه و شهرسازی استان قرار گرفت و پس‌ از اخذ استعلامات مربوطه و موافقت کلیه دستگاه‌ها به جلسه کارگروه تلفیق کمیسیون ماده ۵ به ریاست دکتر زینلیان معاون محترم هماهنگی و امور عمرانی استانداری ارسال و مورد موافقت قرار گرفت.

🔹️در نهایت پس از یک ماه وقفه به کمیسیون ماده ۵ امور زیربنایی به ریاست استاندار محترم استان اصفهان ارسال گردید که در این جلسه به علت ابهام در پاسخ بعضی از استعلامات، دستور رفع ابهام و پاسخ صریح مراجع استعلام صادر گردید که موضوع با پیگیری های متعدد شهرستانی و استانی در مراحل پایانی قرار دارد.

🔹️گفتنی است به منظور تسریع در اجرای طرح، اداره بنیاد مسکن شهرستان از طریق مشاور ذیصلاح، در حال تهیه طرح تفکیکی بر روی اراضی مورد نظر می باشد.

🔹️همچنین پس از بررسی و تآیید طرح در شورای برنامه ریزی استان به منظور اخذ مصوبه الحاق به محدوده و تغییر کاربری به مسکونی و جانمایی در طرح تفصیلی شهر چادگان و طرح جامع شهر رزوه با مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری کشور، عملیات طرح نهضت ملی زمین و مسکن در شهرستان چادگان اجرایی خواهد شد.

🔹️در همین راستا با نظر فرماندار محترم و مصوبه جلسه شورای مسکن مورخ ۱۴۰۲/۰۸/۰۱ آماده سازی سایت نهضت ملی بر اساس تفاهم نامه های ارسالی از وزارت راه و شهرسازی به شهرداری ها واگذار خواهد شد ضمنآ نحوه واگذاری با حضور فرماندار، شهرداران محترم شهر چادگان و رزوه، شوراهای محترم و رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان چادگان با معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان در چند روز آینده تشکیل جلسه خواهد شد.

🔹️این نوید را به متقاضیان و مردم شریف شهرستان چادگان می دهیم که مشکلات این طرح به حداقل رسیده است و لازم است به سمع و نظر مردم شریف و ولایتمدار شهرستان برسانیم در این امر مهم که تکلیف قانون اساسی و سیاست دولت مردمی است، کوتاهی و سهل انگاری پذیرفتنی نیست، بلکه سیر مراحل اداری جهت الحاق به محدوده، تغییر کاربری و تهیه و تآییدیه طرح های تفکیکی و پاسخ برخی استعلامات به جهت تضمین خدمات رسانی در طرح و همچنین تاکید بر واگذاری به صورت تک پلاک، تا حدودی موجب کندی روند انجام طرح بوده است.

🔹️ان شاء الله با پیگیری ویژه مسئولان شهرستان و استان، در آینده نه چندان دور، عملیات اجرایی و واگذاری زمین ها به متقاضیان حائز شرایط را شاهد خواهیم بود.

لذا از صبوری شما مردم عزیز تشکر و سپاسگزاری می نماییم.

✅پرمخاطب ترین کانال چادگان در ایتا
✍لینک عضویت:@chadegannz

برچسب ها :
مطالب مشابه

#پیام_فرماندار ┄┄┅══✧❁🇮🇷❁✧══┅┄ بسم الله الرحمن الرحیم 💢۱۹ اردیبهشت ماه روز جهانی صلیب سرخ و آغاز هفته هلال احمر فرصتی مناسب برای تقدیر از بزرگ مردان و شیرزنانی است که خدمت به بشریت را سرلوحه زندگی خود قرار داده اند. 💢روز جهانی صلیب سرخ و هفته هلال احمر فرصت ارزشمندی است برای پاسداشت خدمات انسان دوستانه […]

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

️فرماندارچادگان و معاون عمرانی فرمانداری با همراهی شهردار شهر زیارتی رزوه از محل زمین های طرح نهضت ملی مسکن این شهر بازدید نمودند.

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

#دهه_کرامت ️جلسه هماهنگی و برنامه ریزی دهه کرامت در فرمانداری شهرستان به ریاست مهندس سید اسماعیل علوی معاون محترم فرماندار و سایر اعضاء برگزار شد. در این جلسه مقرر گردید که در شب میلاد امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) جشن باشکوه مردمی در سطح شهرستان با همکاری دستگاه های متولی برگزار و اجرایی […]

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

️به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان چادگان، در این جلسه که صبح روز دوشنبه هفدهم اردیبهشت ماه برگزار شد، علی درویشی درخواست های مردمی را به صورت چهره به چهره بررسی و پیگیری کرد.

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 20 =